BEZA UMNO DENGAN PAS

Masalah antara UMNO dan PAS ialah dasar dan matlamat pejuangan yang jauh berbeza. PAS memperjuangkan agar Islam menjadi aqidah Negara Malaysia, samada dari sudut pentadbirannya atau kehakimannya dan lain-lain. Pendek kata, apa yang terkandung didalam dua kalimah syahadah iaitu tiada tuhan yang disembah melainkan ALLAH, Nabi Muhammad S.A.W pesuruh ALLAH itu hendaklah terlaksana dalam kehidupan individu, masyarakat dan Negara.

Adapun pun UMNO sering mencabar tuntutan dua kalimah syahadah itu. UMNO kelihatan melakukan solat, mengeluarkan zakat, menunaikan puasa bulan ramadhan,
mengerjakan haji, menjalankan aktiviti nikah kahwin mengikut Islam. Tetapi
pentadbiran dan pemeritahan Negara mencabar Quran dan Sunnah. Sebab itu, dengan
rasa senang hatinya, UMNO yang menjadi teras kepimpinan Negara, terang-terang
menolak hukum ALLAH didalam bidang pentadbiran, kehakiman, perundangan,
pendidikan dan lain-lain.

Jawatankuasa

Siaran Langsung Ceramah

Siaran Langsung WEB TV2 (P2P)

Prompt: If you cannot view program, please download and install play engine Download Now
P2P hanya boleh dilayari menggunakan Internet Explorer sahaja
Sekiranya anda tidak dapat melihat siaran langsung, sila klik disini
 

RAYUAN SUMBANGAN DANA PEMBANGUNAN

Sumbangan anda amat diperlukan untuk pembangunan Markas PAS Jaya Gading

No. Akaun May Bank : 5-562-2610487-2 Atas Nama 'PAS Cawangan Jaya Gading'

Selepas bank in sila SMS :

Nama<>Masa bank in<>Tarikh<>Jumlah

1) Abd. Rahim Deraman - 019-9456645 - Setiausaha

2) Ust Omar Ahmad - 019-9807343 - Bendahari


Terima Kasih diatas sumbangan anda.

RISALAH ' AMAL MA'ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA'ALA '

Blog ini akan menyiarkan RISALAH 'AMAL MA'ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA'ALA' secara bersiri mulai esok.

Kitab yang bertulisan jawi lama telah siap diterjemahkan oleh Al Fadhil Ust Omar bin Ahmad, Bendahari PAS Cawangan Jaya Gading

اينيله رساله عمل معرفات مغاساكن الله تعالى
يغذ دنوكيلكن درفد كتاب تصوف دعن اختيار
اوليه همبا
عبدالرحمن صديق بنجارى
دان دسالين سمولا كايديسي رومي
اوليه همبا يع ضعيف
عمر بن أحمد

INILAH RISALAH
`AMAL MA`ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA`ALA

YANG DINUKILKAN DARIPADA
KITAB TASAUF DENGAN IKHTIAR

OLEH HAMBA
ABDUL RAHMAN SIDIQ BANJARI

DAN DISALIN SEMULA KE EDISI RUMI
OLEH
HAMBA YANG DAIF
OMAR BIN AHMAD

Tuesday, October 18, 2011

SPR tangguh bicara kes bantahan pengundi pos


Harakahdaily| Print |
Muhammad Yusri Amin   
KETEREH, 17 Okt: Pada akhir tahun lepas penduduk tempatan membantah tindakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menyenarai seramai 499 isteri anggota tentera yang bertugas di Kem Desa Pahlawan sebagai pengundi pos.
Ketika perbicaraan diadakan, pengundi terbabit mendedahkan tidak mengetahui nama mereka disenaraikan sebagai pengundi pos. SPR akhirnya menerima bantahan tersebut.
Bagaimanapun ketika semakan daftar pemilih tambahan bagi suku kedua baru-baru ini, undi pos di kalangan isteri tentera disenaraikan semula.
Kali ini terdapat seramai 408 pengundi pos isteri anggota tentera disenarai pada daftar tambahan itu.
Persoalannya siapa yang mendaftar bagi pihak isteri anggota tentera terbabit. Mungkinkah ada pihak lain di Kementerian Pertahanan atau pihak mana.
Kemunculan senarai baru pengundi pos isteri tentera itu dibantah lagi. Perbicaraan proses bantahan itu diadakan di hadapan pegawai SRP bermula Khamis lalu. Pegawai kanan SPR dari Putrajaya juga hadir.
Hari kedua perbicaraan diadakan semalam, namun terpaksa ditangguh ekoran bantahan dibuat PAS.
Penolong Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, pihak pembantah mempertikaikan tatacara perbicaraan memandangkan orang kena bantah (OKB) tidak dapat menjelaskan borang memohon undi pos diisi sendiri.
Katanya, keraguan itu pada peringkat awal cuba dipertahankan SPR tanpa dapat menunjukkan dokumen bagi mengesahkan pengundi pos terbabit mengisi sendiri borang A.
”Kami membuat bantahan terhadap tatacara pengendalian perbicaraan SPR dan akhirnya pegawai menangguh kes tersebut bagi merujuk kes itu kepada Putrajaya,” katanya ketika ditemui di perkarangan Pejabat Majlis Daerah Ketereh Perbandaran Islam.
Turut hadir Setiausaha Perhubungan PAS Negeri, Zulkifli Mamat, Pengarah Pilihan Raya PAS Kelantan, Wan Nik Wan Yusoff, anggota Parlimen Ketereh, Abdul Aziz Abdul Kadir, Pengarah Pilihan Raya Ketereh, Mohd Asri Abdul Rahman dan Penyelia Dun Kok Lanas, Nik Mahadi Nik Mahmood.
Hadir sama mantan Ahli Dewan Negara, Ahmad Rusli Ibrahim dan mantan Ketua Pemuda Umno Ketereh, Sabri Shafei. Sebelum itu lebih 500 penduduk tempatan yang hadir menunaikan solat hajat di perkarangan pejabat berkenaan.
Perbicaraan awam proses bantahan itu bermula 13 Oktober dan dijangka berakhir 27 Oktober.
Takiyuddin yang juga anggota Exco kerajaan negeri berkata, bantahan yang dibuat itu terhadap SPR dan bukan melibatkan OKB.
Senario yang yang sama bagi ratusan isteri anggota Tentera yang telah didaftarkan sebagai pengundi pos di DUN PULAU MANIS.
Tindakan tegas perlu diambil..Perhubungan Negeri, Kawasan dan Pengarah-Pengarah MTD sila ambil perhatian dan tindakan segera.