BEZA UMNO DENGAN PAS

Masalah antara UMNO dan PAS ialah dasar dan matlamat pejuangan yang jauh berbeza. PAS memperjuangkan agar Islam menjadi aqidah Negara Malaysia, samada dari sudut pentadbirannya atau kehakimannya dan lain-lain. Pendek kata, apa yang terkandung didalam dua kalimah syahadah iaitu tiada tuhan yang disembah melainkan ALLAH, Nabi Muhammad S.A.W pesuruh ALLAH itu hendaklah terlaksana dalam kehidupan individu, masyarakat dan Negara.

Adapun pun UMNO sering mencabar tuntutan dua kalimah syahadah itu. UMNO kelihatan melakukan solat, mengeluarkan zakat, menunaikan puasa bulan ramadhan,
mengerjakan haji, menjalankan aktiviti nikah kahwin mengikut Islam. Tetapi
pentadbiran dan pemeritahan Negara mencabar Quran dan Sunnah. Sebab itu, dengan
rasa senang hatinya, UMNO yang menjadi teras kepimpinan Negara, terang-terang
menolak hukum ALLAH didalam bidang pentadbiran, kehakiman, perundangan,
pendidikan dan lain-lain.

Jawatankuasa

Siaran Langsung Ceramah

Siaran Langsung WEB TV2 (P2P)

Prompt: If you cannot view program, please download and install play engine Download Now
P2P hanya boleh dilayari menggunakan Internet Explorer sahaja
Sekiranya anda tidak dapat melihat siaran langsung, sila klik disini
 

RAYUAN SUMBANGAN DANA PEMBANGUNAN

Sumbangan anda amat diperlukan untuk pembangunan Markas PAS Jaya Gading

No. Akaun May Bank : 5-562-2610487-2 Atas Nama 'PAS Cawangan Jaya Gading'

Selepas bank in sila SMS :

Nama<>Masa bank in<>Tarikh<>Jumlah

1) Abd. Rahim Deraman - 019-9456645 - Setiausaha

2) Ust Omar Ahmad - 019-9807343 - Bendahari


Terima Kasih diatas sumbangan anda.

RISALAH ' AMAL MA'ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA'ALA '

Blog ini akan menyiarkan RISALAH 'AMAL MA'ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA'ALA' secara bersiri mulai esok.

Kitab yang bertulisan jawi lama telah siap diterjemahkan oleh Al Fadhil Ust Omar bin Ahmad, Bendahari PAS Cawangan Jaya Gading

اينيله رساله عمل معرفات مغاساكن الله تعالى
يغذ دنوكيلكن درفد كتاب تصوف دعن اختيار
اوليه همبا
عبدالرحمن صديق بنجارى
دان دسالين سمولا كايديسي رومي
اوليه همبا يع ضعيف
عمر بن أحمد

INILAH RISALAH
`AMAL MA`ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA`ALA

YANG DINUKILKAN DARIPADA
KITAB TASAUF DENGAN IKHTIAR

OLEH HAMBA
ABDUL RAHMAN SIDIQ BANJARI

DAN DISALIN SEMULA KE EDISI RUMI
OLEH
HAMBA YANG DAIF
OMAR BIN AHMAD

Saturday, December 12, 2009

PEGAWAI BUMIPUTERA PEMBELOT?

Oleh: HAMZAH ABDULLAH

MEMBACA pendedahan terkini yang dibuat oleh Hassnar Ebrahim melalui Sabahkini.net dan pendedahan beberapa siri terdahulu, khususnya berkaitan kerakusan sebilangan taukeh-taukeh bangsat bermata sepet; yang pemimpin mereka menindas dan membunuh umat Islam Uighur di Xinjang; merampas tanah-tanah milik Anak Negeri secara licik dengan mengumpan longgokan wang ringgit kepada pegawai Mahkamah Anak Negeri dan juga Jabatan Tanah dan Ukur; memang boleh membuatkan darah kita mendidih.
Apa tidaknya, pihak yang sepatutnya bertindak melaksanakan tugas penguatkuasaan secara professional dan berintegriti, sebaliknya hanya gemar menangkap dan menghumban pemilik sah tanah NT ke dalam lokap dengan membiarkan penjenayah dan perompak bertaraf taukeh yang bermata sepet lepas bebas.

Siapa boleh bersabar dengan senario sebegini? Bagi saya, hanya mereka yang sudah mati hatinya sanggup berdiam membiarkan hak-hak mereka dirompak di siang hari di hadapan mata mereka sendiri! Akhirnya tanah air tergadai dan lambat laun Sabah akan menjadi Singapura ke-2!

Saya memandang tinggi kesungguhan Hassnar dan rakan-rakan beliau menggali bahan bukti dan mengemukakan fakta dalam bentuk dokumen tentang penipuan yang dilakukan oleh taukeh-taukeh dari keturunan ‘Anak Negeri PALSU’ ini merampas hak-hak dan warisan Anak Negeri.

Saya bertegas menyatakan bahawa segala fakta dan bukti yang dikemukakan oleh Hassnar tidak dapat ditangkis atau diketepikan begitu sahaja oleh mana-mana pihak.

Justeru, pihak yang didakwa melakukan kecurangan seperti keluarga Cina dari klan KWAN yang membuat pengakuan palsu yang datuk dan bapanya keturunan Anak Negeri, seharusnya diheret ke mahkamah, didakwa, dan jika sabit kesalahan hendaklah dihumban kedalam penjara!

Ayuh!, kalau YB Datuk Ibrahim Ali, yang menjadi Presiden PERKASA, bersungguh-sungguh mahu mempertahankan hak dan warisan orang Melayu/ pribumi, dapatkan semua bukti-bukti tersebut dari sahabat seperjuangan beliau sewaktu sepengajian di ITM Shah Alam dan sama seperjuangan dahulu, iaitu Hassnar sendiri.

Ayuh buktikan bahawa YB Datuk Ibrahim Ali memang serius dan bukan mahu cari publisiti murahan dengan agenda tertentu dalam mengemudi PERKASA!

Penafian hak kepada Hassnar untuk mengambil geran yang telah dibeli oleh beliau sebagaimana dilakukan oleh Hj. Dahlan Tengah hanya mendedahkan satu fakta iaitu maruah pegawai-pegawai Melayu/Islam boleh dibeli dengan wang ringgit oleh taukeh-taukeh Cina.

Saya pernah tegaskan di dalam kenyataan akhbar saya beberapa waktu yang lalu, letaklah pegawai Melayu di peringkat mana dan pada jawatan apa sekalipun Ketua Menteri, Menteri, Ketua Pengarah, Pengarah dan sebagainya selagi iman tidak lekat di hati mereka, selagi itulah penyakit rasuah terus membuas dan nafsu mereka tidak pernah merasa puas sehinggalah sampai satu ketika jasad mereka dikambus dalam tanah; maka itulah penghujung kepuasan nafsu serakah mereka! Yalah...apabila jasad sudah masuk dalam kubur, nafsu apa lagi yang mahu diruntuni?

Sikap segelintir pegawai Melayu/ pribumi yang bertugas di Jabatan Tanah dan Ukur yang maruah mereka boleh dibeli dengan wang ringgit oleh taukeh-taukeh Cina ini turut menular di Jabatan Tanah dan Ukur (JTU) Sandakan.

Seorang pegawai Melayu bernama Rasidah Asdari telah bersekongkol dengan Penolong Pemungut Hasil Tanah (PPHT) Sandakan berketurunan Cina, Alan Chua, dalam kes melibatkan tanah bergeran NT 073067508.

Hanya dengan sehelai surat dari firma peguam Cina, mereka sekelip mata meletakkan nilai surat tersebut setaraf dengan PERINTAH MAHKAMAH dan merampas geran tanah tersebut yang telah dikeluarkan oleh JTU sendiri setelah semua prosedur yang ditetapkan dipatuhi oleh pemilik asalnya, Ali Abdullah.

Walhal ia hanya sekeping surat yang tidak perlu dipatuhi selagi mana tiada apa-apa arahan yang dikeluarkan oleh mahkamah. Rasidah Asdari dan Alan Chua bersekongkol merampas geran tanah tersebut untuk melindungi perbuatan penjenayah yang konon memiliki Sijil Anak Negeri dari keluarga Ang.

Kesemua adik beradik Ang ini kononnya memiliki Sijil Anak Negeri lalu mereka dikategorikan sebagai Bumiputera, sama seperti keluarga KWAN. Adik beradik Ang ini telah menghalau ramai para pemilik tanah pribumi di Koyah, Kinabatangan, yang mana kononnya tanah-tanah ini telah dibeli oleh mereka. Lagi sekali senario menghalau para penduduk pribumi ini turut disokong dengan bantuan pihak keselematan.

Saya suka menasihatkan pegawai-pegawai Melayu beragama Islam yang meletakkan nilai harga diri mereka setaraf jumlah wang yang boleh disogokkan untuk memenuhi cita-cita taukeh-taukeh Cina dari keturunan Anak Negeri PALSU merampas tanah-tanah NT, supaya menyesal SEKARANG diatas perbuatan keji anda.

Sesal dahulu amat bermanfaat, sesal kemudian dibimbangi menatijahkan musibah kepada diri anda dan ahli keluarga anda. Kalau anda menganiaya mana-mana manusia pada hari ini, ALLAH akan ciptakan manusia lain untuk menganiaya anda pada masa lain selaras dengan janji Allah dalam Hukum Karma atau Kisas.

Wang yang anda perolehi melalui jalan SOGOKAN itu tidak membawa keberkatan kepada diri anda dan ahli keluarga anda. Sebab itu, berapa juta pun yang anda perolehi melalui jalan salah, anda pasti merasa tidak puas dan tidak pernah merasa cukup, jauh daripada mensyukuri nikmat Allah yang seadanya yang anda perolehi melalui jalan sah.

Sabah Kini

Photobucket