BEZA UMNO DENGAN PAS

Masalah antara UMNO dan PAS ialah dasar dan matlamat pejuangan yang jauh berbeza. PAS memperjuangkan agar Islam menjadi aqidah Negara Malaysia, samada dari sudut pentadbirannya atau kehakimannya dan lain-lain. Pendek kata, apa yang terkandung didalam dua kalimah syahadah iaitu tiada tuhan yang disembah melainkan ALLAH, Nabi Muhammad S.A.W pesuruh ALLAH itu hendaklah terlaksana dalam kehidupan individu, masyarakat dan Negara.

Adapun pun UMNO sering mencabar tuntutan dua kalimah syahadah itu. UMNO kelihatan melakukan solat, mengeluarkan zakat, menunaikan puasa bulan ramadhan,
mengerjakan haji, menjalankan aktiviti nikah kahwin mengikut Islam. Tetapi
pentadbiran dan pemeritahan Negara mencabar Quran dan Sunnah. Sebab itu, dengan
rasa senang hatinya, UMNO yang menjadi teras kepimpinan Negara, terang-terang
menolak hukum ALLAH didalam bidang pentadbiran, kehakiman, perundangan,
pendidikan dan lain-lain.

Jawatankuasa

Siaran Langsung Ceramah

Siaran Langsung WEB TV2 (P2P)

Prompt: If you cannot view program, please download and install play engine Download Now
P2P hanya boleh dilayari menggunakan Internet Explorer sahaja
Sekiranya anda tidak dapat melihat siaran langsung, sila klik disini
 

RAYUAN SUMBANGAN DANA PEMBANGUNAN

Sumbangan anda amat diperlukan untuk pembangunan Markas PAS Jaya Gading

No. Akaun May Bank : 5-562-2610487-2 Atas Nama 'PAS Cawangan Jaya Gading'

Selepas bank in sila SMS :

Nama<>Masa bank in<>Tarikh<>Jumlah

1) Abd. Rahim Deraman - 019-9456645 - Setiausaha

2) Ust Omar Ahmad - 019-9807343 - Bendahari


Terima Kasih diatas sumbangan anda.

RISALAH ' AMAL MA'ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA'ALA '

Blog ini akan menyiarkan RISALAH 'AMAL MA'ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA'ALA' secara bersiri mulai esok.

Kitab yang bertulisan jawi lama telah siap diterjemahkan oleh Al Fadhil Ust Omar bin Ahmad, Bendahari PAS Cawangan Jaya Gading

اينيله رساله عمل معرفات مغاساكن الله تعالى
يغذ دنوكيلكن درفد كتاب تصوف دعن اختيار
اوليه همبا
عبدالرحمن صديق بنجارى
دان دسالين سمولا كايديسي رومي
اوليه همبا يع ضعيف
عمر بن أحمد

INILAH RISALAH
`AMAL MA`ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA`ALA

YANG DINUKILKAN DARIPADA
KITAB TASAUF DENGAN IKHTIAR

OLEH HAMBA
ABDUL RAHMAN SIDIQ BANJARI

DAN DISALIN SEMULA KE EDISI RUMI
OLEH
HAMBA YANG DAIF
OMAR BIN AHMAD

Friday, September 25, 2009

NIZAR | ZAMBRY : PIHAK KE3 SEBAR SEMULA VIDEO SOI LEK

KUANTAN, 25 Sept — Ahli MCA diminta tidak terganggu dengan kemunculan semula video seks Chua Soi Lek dalam edaran awam yang dipercayai didalangi pihak ketiga yang sengaja mahu melihat MCA berhadapan dengan risiko berantakan dan mahu menimbulkan kemarahan penyokong Chua Soi Lek terhadap Ong Tee Kiat, begitulah pesan Dato’ Ti Lian Ker, Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat MCA.

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Pahang selama tiga penggal ini mengutuk sekeras-kerasnya tindakan penyebaran semula DVD ini sambil menghargai tindakan terdahulu Soi Lek yang telah melepaskan semua jawatannya secara bermaruah. Bagi beliau, tidak perlulah lagi untuk memalukannya secara berterusan kerana jelas beliau sudah menerima hukumannya. Isu DVD tersebut adalah perkara malang masa lalu MCA dan akui Ti, MCA sekarang berhadapan dengan konflik kepimpinan kerananya.

Ini terbukti dengan keputusan Majlis Presiden MCA memecat Soi Lek berdasarkan rekomendasi Lembaga Disiplin telah dibatalkan dan diganti dengan hukuman gantung keahlian selama empat tahun oleh Jawatankuasa Kerja Pusat. Jelas Ti, inilah hasil dari parti yang telah retak kesatuannya dek kerana pandangan dan pendekatan yang berbeza.

Maka, bagi Ti, EGM yang dipanggil oleh parti merupakan satu keperluan wajib buat MCA sekarang, bukan bertujuan untuk memenangkan mana-mana pihak atau untuk menyingsing lengan baju beradu siapa kuat, tetapi membawa satu hasrat mulia menyatukan semula parti sejajar dengan kehendak demokrasi. EGM bakal menjadi wadah terbaik buat para perwakilan untuk menggunakan kuasa mereka dalam menentukan kompas kepimpinan parti pada masa hadapan dan menstabilkan semula parti.

Ti tegas dalam dakwaannya bahawa kemunculan semula DVD seks Soi Lek merupakan satu lagi siri tindakan tangan-tangan ghaib yang berusaha mahu membakar emosi, kemarahan dan kebencian di kalangan ahli bagi memalukan Soi Lek, tetapi dalam masa yang sama meletakkan kesalahan di bahu kepimpinan MCA sekarang. Ti malah menyedari yang wujudnya kesungguhan dari pihak ketiga ini, yang juga dari dalam parti, yang berniat mahu mengeksploitasi keadaan ini lalu mengakibatkan kemusnahan personaliti dan kredibiliti yang maksimum terhadap Ong Tee Kiat dan Chua Soi Lek.

Senario sebegini jika diterima oleh ahli MCA yang sedang marah boleh sahaja mengakibatkan kemusnahan kekal kepada parti. Pada masa itu, ujar Ti, bawalah siapa sahaja, yang sehebat mana sekalipun untuk memimpin parti, ia hanya akan menjadi kerja sia-sia.Ti percaya bahawa pihak ketiga ini mahu mengawal kepimpinan MCA untuk motif dan agenda peribadi mereka, mereka berniat mahu menguasai kepimpinan MCA seperti mereka lakukan pada masa lalu. Ketidaksepakatan dalam MCA kebelakangan ini memberi peluang kepada pihak ini untuk bertindak “sambil menyelam minum air.”

Ti mengingatkan perwakilan yang akan hadir untuk EGM nanti supaya berhati-hati dengan tangan-tangan ghaib ini. Parti harus berani untuk terus bergerak ke hadapan dalam kerangka perjuangan lebih besar dari terperangkap dengan kenangan sejarah lalu. Untuk ini, nyata Ti, parti sangat-sangat memerlukan mandat baru dan kekuatan tambahan bagi membolehkan kepimpinan sedia ada meneruskan apa sahaja tindakan yang telah diambil.

Ti turut mengingatkan bahawa semakin hampir dengan tarikh EGM, semakin banyak onar yang akan diperbuat pihak ketiga ini dalam usaha memprovokasi emosi dan sentimen para perwakilan, maka rasionaliti, kewarasan dan kematanganlah yang perlu bagi menghadapinya.
Ti menyeru kepada semua perwakilan EGM MCA nanti, yang di tangan merekalah masa hadapan MCA dipertaruhkan supaya terus kekal tenang dan bersikap bijaksana serta teliti dalam melaksanakan hak mereka ketika mengundi dalam EGM yang telah ditetapkan pada 10 Oktober 2009. Pinta Ti, biarlah parti menjadi semakin kuat, bukan sebaliknya, demi perjuangan parti yang lebih besar dan panjang serta untuk agenda yang belum selesai.

[Hampir setiap komponen BN menghadapi masalah dalaman kronik dan hanya menunggu masa untuk berkubur,MCA juga tidak terkecuali,EGM yang bakal diadakan tidak akan dapat untuk menyelesaikan masalah dalaman kronik ini]

flag