BEZA UMNO DENGAN PAS

Masalah antara UMNO dan PAS ialah dasar dan matlamat pejuangan yang jauh berbeza. PAS memperjuangkan agar Islam menjadi aqidah Negara Malaysia, samada dari sudut pentadbirannya atau kehakimannya dan lain-lain. Pendek kata, apa yang terkandung didalam dua kalimah syahadah iaitu tiada tuhan yang disembah melainkan ALLAH, Nabi Muhammad S.A.W pesuruh ALLAH itu hendaklah terlaksana dalam kehidupan individu, masyarakat dan Negara.

Adapun pun UMNO sering mencabar tuntutan dua kalimah syahadah itu. UMNO kelihatan melakukan solat, mengeluarkan zakat, menunaikan puasa bulan ramadhan,
mengerjakan haji, menjalankan aktiviti nikah kahwin mengikut Islam. Tetapi
pentadbiran dan pemeritahan Negara mencabar Quran dan Sunnah. Sebab itu, dengan
rasa senang hatinya, UMNO yang menjadi teras kepimpinan Negara, terang-terang
menolak hukum ALLAH didalam bidang pentadbiran, kehakiman, perundangan,
pendidikan dan lain-lain.

Jawatankuasa

Siaran Langsung Ceramah

Siaran Langsung WEB TV2 (P2P)

Prompt: If you cannot view program, please download and install play engine Download Now
P2P hanya boleh dilayari menggunakan Internet Explorer sahaja
Sekiranya anda tidak dapat melihat siaran langsung, sila klik disini
 

RAYUAN SUMBANGAN DANA PEMBANGUNAN

Sumbangan anda amat diperlukan untuk pembangunan Markas PAS Jaya Gading

No. Akaun May Bank : 5-562-2610487-2 Atas Nama 'PAS Cawangan Jaya Gading'

Selepas bank in sila SMS :

Nama<>Masa bank in<>Tarikh<>Jumlah

1) Abd. Rahim Deraman - 019-9456645 - Setiausaha

2) Ust Omar Ahmad - 019-9807343 - Bendahari


Terima Kasih diatas sumbangan anda.

RISALAH ' AMAL MA'ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA'ALA '

Blog ini akan menyiarkan RISALAH 'AMAL MA'ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA'ALA' secara bersiri mulai esok.

Kitab yang bertulisan jawi lama telah siap diterjemahkan oleh Al Fadhil Ust Omar bin Ahmad, Bendahari PAS Cawangan Jaya Gading

اينيله رساله عمل معرفات مغاساكن الله تعالى
يغذ دنوكيلكن درفد كتاب تصوف دعن اختيار
اوليه همبا
عبدالرحمن صديق بنجارى
دان دسالين سمولا كايديسي رومي
اوليه همبا يع ضعيف
عمر بن أحمد

INILAH RISALAH
`AMAL MA`ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA`ALA

YANG DINUKILKAN DARIPADA
KITAB TASAUF DENGAN IKHTIAR

OLEH HAMBA
ABDUL RAHMAN SIDIQ BANJARI

DAN DISALIN SEMULA KE EDISI RUMI
OLEH
HAMBA YANG DAIF
OMAR BIN AHMAD

Wednesday, September 9, 2009

TAWARAN NAJIB HANYA AJAK-AJAK AYAM

KUANTAN, Sept 9 — Datuk Seri Najib Razak, baru-baru ini dalam majlis berbuka puasa di MRSM Kuala Krai telah mengumumkan buat kesekian kalinya yang Umno sanggup berunding dengan PAS demi kepentingan umat Islam di negara ini.

Bagi Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi, kata-kata Najib ini tidak lebih sekadar menanam tebu di bibir mulut. Bunyinya baik, ideanya bagus, tapi malangnya ia dilafazkan oleh seorang yang sudah tidak dipercayai lagi.

Walaupun mengakui yang rundingan adalah sesuatu yang baik, namun rundingan itu juga jelas Nasrudin mestilah untuk tujuan yang baik.

Kebetulan atau tidak, tambah Nasrudin, akuan Najib tentang kesanggupan Umno untuk berunding dengan PAS itu muncul selepas sah satu lagi pilihanraya kecil bakal diadakan di Bagan Pinang, Teluk Kemang, Negeri Sembilan.

Ia nyata satu umpan politik dari Najib bagi menggambarkan yang Umno suka berbuat baik dan perdamaian, semua cakap-cakap ini akan kabur dan hilang sebaik sahaja tamatnya pilihanraya, apalagi jika kemenangan memihak kepada BN, ulas Nasrudin panjang-lebar.

Nasrudin dalam kenyataannya yakin bahawa Umno dan BN hari ini berada dalam keadaan yang sangat terdesak, maka sebab itu lagu “rundingan” ini dinyanyikan kembali.

Pilihanraya kecil yang berterusan dengan rekod kekalahan berturutan memaksa Najib mencari kaedah “stop loss.” Istilah suci mesti digunakan apatah lagi Umno mutakhir ini telah begitu terpalit dengan politik perkauman yang sempit lagi jijik.

Nasrudin menganggap rundingan yang dicadang Najib itu bukan sahaja tidak ikhlas, bahkan tidak akan berjaya kerana rakyat kini sudah semakin bijak menilai permainan politik pemimpin mereka.

Walau bagaimanapun, tegas Nasrudin, PAS sebagai sebuah parti politik berteraskan Islam secara amnya tidak pernah menolak idea rundingan, dialog, debat atau seumpamanya, dengan mana-mana pihak sekalipun, selagimana ia boleh membawa manfaat yang besar kepada rakyat dan negara.

Jika benar ada kalangan Umno yang betul-betul ikhlas mahu berunding dengan PAS, Nasrudin mengatakan setakat mahu berunding atas sesuatu isu bukanlah sesuatu yang sukar. Cuma, jika sudah bersedia untuk berunding dan berbincang, maka hentikanlah segala dayausaha menyakiti, mendera dan memfitnah PAS serta rakan-rakan, sama ada secara langsung, atau melalui jentera kerajaan yang dipimpinnya, atau melalui media-media yang dikuasainya. Kerana rundingan atau perbincangan harus bermula dengan suasana yang selesa.

Kalau ini tidak dilakukan, hanya ada satu pesan Nasrudin kepada Najib, “Jangan haraplah.”