BEZA UMNO DENGAN PAS

Masalah antara UMNO dan PAS ialah dasar dan matlamat pejuangan yang jauh berbeza. PAS memperjuangkan agar Islam menjadi aqidah Negara Malaysia, samada dari sudut pentadbirannya atau kehakimannya dan lain-lain. Pendek kata, apa yang terkandung didalam dua kalimah syahadah iaitu tiada tuhan yang disembah melainkan ALLAH, Nabi Muhammad S.A.W pesuruh ALLAH itu hendaklah terlaksana dalam kehidupan individu, masyarakat dan Negara.

Adapun pun UMNO sering mencabar tuntutan dua kalimah syahadah itu. UMNO kelihatan melakukan solat, mengeluarkan zakat, menunaikan puasa bulan ramadhan,
mengerjakan haji, menjalankan aktiviti nikah kahwin mengikut Islam. Tetapi
pentadbiran dan pemeritahan Negara mencabar Quran dan Sunnah. Sebab itu, dengan
rasa senang hatinya, UMNO yang menjadi teras kepimpinan Negara, terang-terang
menolak hukum ALLAH didalam bidang pentadbiran, kehakiman, perundangan,
pendidikan dan lain-lain.

Jawatankuasa

Siaran Langsung Ceramah

Siaran Langsung WEB TV2 (P2P)

Prompt: If you cannot view program, please download and install play engine Download Now
P2P hanya boleh dilayari menggunakan Internet Explorer sahaja
Sekiranya anda tidak dapat melihat siaran langsung, sila klik disini
 

RAYUAN SUMBANGAN DANA PEMBANGUNAN

Sumbangan anda amat diperlukan untuk pembangunan Markas PAS Jaya Gading

No. Akaun May Bank : 5-562-2610487-2 Atas Nama 'PAS Cawangan Jaya Gading'

Selepas bank in sila SMS :

Nama<>Masa bank in<>Tarikh<>Jumlah

1) Abd. Rahim Deraman - 019-9456645 - Setiausaha

2) Ust Omar Ahmad - 019-9807343 - Bendahari


Terima Kasih diatas sumbangan anda.

RISALAH ' AMAL MA'ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA'ALA '

Blog ini akan menyiarkan RISALAH 'AMAL MA'ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA'ALA' secara bersiri mulai esok.

Kitab yang bertulisan jawi lama telah siap diterjemahkan oleh Al Fadhil Ust Omar bin Ahmad, Bendahari PAS Cawangan Jaya Gading

اينيله رساله عمل معرفات مغاساكن الله تعالى
يغذ دنوكيلكن درفد كتاب تصوف دعن اختيار
اوليه همبا
عبدالرحمن صديق بنجارى
دان دسالين سمولا كايديسي رومي
اوليه همبا يع ضعيف
عمر بن أحمد

INILAH RISALAH
`AMAL MA`ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA`ALA

YANG DINUKILKAN DARIPADA
KITAB TASAUF DENGAN IKHTIAR

OLEH HAMBA
ABDUL RAHMAN SIDIQ BANJARI

DAN DISALIN SEMULA KE EDISI RUMI
OLEH
HAMBA YANG DAIF
OMAR BIN AHMAD

Tuesday, November 17, 2009

NIZAR NEWS : INILAH RISALAH `AMAL MA`ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA`ALA

اينيله رساله عمل معرفات مغاساكن الله تعالى
يغذ دنوكيلكن درفد كتاب تصوف دعن اختيار
اوليه همبا
عبدالرحمن صديق بنجارى
دان دسالين سمولا كايديسي رومي
اوليه همبا يع ضعيف
عمر بن أحمد

INILAH RISALAH
`AMAL MA`ARIFAT MENGESAKAN ALLAH TA`ALA

YANG DINUKILKAN DARIPADA
KITAB TASAUF DENGAN IKHTIAR

OLEH HAMBA
ABDUL RAHMAN SIDIQ BANJARI

DAN DISALIN SEMULA KE EDISI RUMI
OLEH
HAMBA YANG DAIF
OMAR BIN AHMAD

Bahagian Pertama

Pengenalan

الحمد لله رب العا لمين والصلاة والسلام على أشرف المرسلين سيدنا

محمد وعلى آله وصحبه أجمعين.

Alhamdu lillaahi Rabbil `Aalamin, wassolaatu wassalaamu `alaa asyrafil mursaliin Saiyidina Muhammad wa `alaa aalihii wasohbihi ajma`iin.

Adapun kemudian daripada itu maka berkata hamba yang daif lagi amat hina iaitu Abdul Rahman Sidik Banjari:

Manakala hamba bersangatan puas dan jemu melihat dan mendengar didalam berpuluh-puluh tahun keadaan ghalib manusia di Tanah Jawi kita ini masing-masing menuntut ilmu penghabisan dan ilmu kesempurnaan diri dan ilmu perpegangan ketika sakaratal maut yang sehabis tinggi, manakala ditakrirkan oleh `ULAMA` YANG HAK ahli sunnah wal jama`ah akan jalan makrifat ahli tasauf yang sebenarnya yang berasal daripada Al Quran dan Hadis dan ijma` `ulama` maka tiba-tiba jadi ringan kepada mereka itu.

Sesetengah mereka itu berkata belum lagi sampai kepada ilmu yang sebenarnya dan masih kulit, belum isinya dan setengah mereka itu mendakwa `ulamak menyembunyikan ilmu yang sebenar, dan yang diajarkan `ulamak itu emas muda bukannya emas perada, hingga berbagai-bagai perkataan mereka itu dan mereka itu pun sentiasa beredar dikeliling segala negeri kita ini mencari-cari i`ilmu yang sebenarnya, hingga bertemu mereka dengan”DLALLA MUDLILLI” ( ضل مضل ) ertinya : orang-orang yang sesat lagi menyesatkan orang. Pada hal ia mengaku mempunyai ilmu yang sebenar, yang tidak ada pada `ulamak lain dan ia merupakan dirinya `ulamak yang hak.

Maka menuntutlah mereka itu kepadanya `ilmu rahsia yang halus-halus dengan segala syarat bagi mendapatkan ilmu itu. Sesetengahnya dengan syarat kain putih dan tikar putih dan dengan katan dan ayam dan wang yang tertentu dan barang sebagainya.. Maka diajarkannya oleh guru-guru palsu itu. Sesetengahnya Allah Ta`ala ada didalam diri kita dan sesetengahnya dengan satu dua kalimah seperti “THAQQULLAAH”(طقواالله) yang apabila mendengar bengkarung atau cicak nescaya masuk syurga. Dan sesetengahnya pula apabila hampir sakaratilmaut datang kepadanya malaikat yang empat dan Nabi Muhammad dan Allah Ta`ala dan ada nur yang terdiri kelangit yang diperpegangi , dan sesetengahnya pula apabila memakai ilmunya sampai ke mertabat “TAWASSU`” (توسع) ertinya: keluasan dan kelapangan, sembahyang jadi, tak sembahyang jadi, dan tak wajib menuntut ilmu agama yang lainnya daripada “Amar” (suruh) dan :Naahi: (tegah) dan ikalau mahu sembahyang pun tiada wajib qasad, t`aradl t`aayin, hanya musyahadah wujud Allah T`a`ala atau fana di dalam Nur Muhammad hingga beberapa bagai yang amat banyak yang didapati daripada pengajaran guru-guru yang palsu yang DLALLA MUDLILLI dan ia Khalifah Dajjal bagi menyesatkan orang yang Islam sekeliannya.
اللهم احفظ وارحم أمة محمد صلى الله عليه وسام من تلك البدع المنكرة المكرة Hai! Tuhanku, peliharakan dan kasihankan olehMu umat Nabi Muhammad s.a.w. daripada beberapa bid`ah yang mungkar lagi yang mengkafirkan itu.

Syahdan maka dengan beberapa sebab yang tersebut itu terlintas pada hati memperbuat RISALAH INI pada menyatakan ma`arifat Ahlullah yang sebenarnya yang mempunyai asal daripada Quran dan hadis dan ijma` ulamak. Maka setengahnya daripada tertibnya , bermula ma`arifat `ulamak mengikut ma`arifat Imam-imam yang empat dan mereka itu mengikut m`arifat aulia dan mereka itu mengikut sahabat Nabi s.a.w. dan mereka itu mengikut ma`arifat Nabi Muhammad s.a.w.maka ma`arifat Nabi kita bersamaan dengan ma`arifat anbia dan mursalin yang dahulu-dahulu dan bersamaan dengan ma`arifat ahli langit hingga ke atas. Tetapi hamba dahulukan pada risalah ini pada menyatakan Syari`at dan Thariqat dan Haqiqat yang simpan, kemudian daripada itu baharulah hamba menyatakan amal ma`arifat dengan ikhtisar jua yang hamba dapat mafhum daripada kitab tasauf. Wassalam.

Bahagian Pertaman

Siri Pertama akan menyusul esok.............
Photobucket